sobota 6. září 2014

Facebookové výzvy: knihy pod kůží

Normálně na facebookové výzvy povětšinou nereaguji.

Kecám, beru zpět. Když je taková výzva zábavná a/nebo výzva pochází od někoho, kdo je mi blízký, a/nebo je mi blízké její téma, nemám s ní problém, naopak - jsem pak jako horlivý puberťáček.

A teď mi bylo téma blízké převelice. Knihy, opět!



Vybrat JEN deset titulů, které mě nějak ovlivnily, je samozřejmě nemožné. I s 30 bych měl problém. Ale nějak jsem to, se špinavým svědomím vůči knihám, které zůstaly smutně stát v koutě, zvládl.

Tu je tedy můj výsledek:

Možná bych na sebe raději lil kýbl ledové vody, než vybrat JEN deset knih, které se mi dostaly pod kůži. Ale co, výzva je výzva... Se smutkem v duši jsem vyřadil povídkové sbírky, čímž odpadly Gaimanovy Křehké věci a sbírky Philipa K. Dicka. A díky tomu se ten výběr dal tak-nějak vůbec udělat. A beztak jsem na něco zapomněl.

J.R.R. Tolkien - Pán prstenů
Neil Gaiman - Nikdykde
Chuck Palahniuk - Klub rváčů
Ernest Hemingway - Zelené pahorky africké
Joseph Heller - Hlava 22
Vladimir Nabokov - Lolita
Dennis Lehane - Tajemná řeka
Douglas Adams - Daleká cesta za domovem
George Orwell - 1984
Boris Vian - Pěna dní
Alan Moore - Strážci

Jo, počítáte správně. Je jich 11. Zaprvé je jedenáctka moje nejoblíbenější číslo, zadruhé jsem chtěl přidat nějaký komiks a zatřetí musím mít furt něco extra!

...

Zapomněl, samozřejmě.

Asi 20 dalších.

Žádné komentáře:

Okomentovat